Ders İçerikleri ve Ön Koşulları

<< Ders İçerikleri ve Ön Koşulları

EE492 - Mühendislik Projesi

  • Ders Web Sayfası: EE492 - Mühendislik Projesi
  • DERS BİLGİLERİ

    Ders

    Kodu

    Yarıyıl

    D+U+L Saat

    Kredi

    AKTS

    BİTİRME PROJESİ

    EE 492

    8

    1+0+4

    3

    8

     

    Ön Koşul Dersleri

     

     

    Dersin Dili

    İngilizce

    Dersin Seviyesi

    Lisans

    Dersin Türü

    Zorunlu

    Dersin Koordinatörü

    Prof. Dr. Cem Ünsalan

    Dersi Verenler

    Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyeleri

    Dersin Yardımcıları

    Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Bölümü Araştırma Görevlileri 

    Dersin Amacı

    Bu dersin amacı, Elektrik ve Elektronik Mühendisliği öğrencilerine, lisans programı dahilinde kazandıkları bilgi ve becerileri kullanarak yeni bir problemi sorgulama, modelleme ve çözme becerisi edindirmektir. Dersin ikinci bir amacı ise öğrencilerin proje raporu ve sunumu yoluyla bulgularını yaymalarını sağlayarak iletişim becerilerini arttırmaktır.

    Dersin İçeriği

    Dersin içeriği ele alınan proje konusuna bağlı olarak değişiklik göstermekle beraber her proje şu ortak basamakları içerir: problem tanımı ve analizi, ilgili literatürün taranması, modelleme, tasarım, veri toplama, çözüm yönteminin belirlenmesi ve uygulanması, alınan sonuçların analizi, raporlanması ve sunumu.

     

    Dersin Öğrenme Çıktıları

    Program Öğrenme Çıktıları

    Öğretim Yöntemleri

    Ölçme Yöntemleri

    Güncel Elektrik ve Elektronik Mühendisliği uygulamaları ve/veya problemlerini tanır.

    2,9

    3,9

    E

    Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar

    1,3,4,5,6

    3,9

    C, E

    Bireysel veya disipliniçi ve disiplinlerarası takım çalışmaları yapar

    7,10

    5

    E

    Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurar

    8,10

    7

    E

       

     

     

     

    Öğretim Yöntemleri:

    1: Ders (Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap), 2: Problem Çözme, 3: Benzetim, 4: Seminer, 5: Disiplinlerarası Grup Çalışması, 6: Laboratuar, 7: Dönem Araştırma Ödevi, 8 Konuk Konuşmacı, 9 Örnek Proje İncelemesi

    Ölçme Yöntemleri:

    A: Sınav, B: Kısa Sınav, C: Deney, D: Ödev, E: Proje

     

    DERS AKIŞI

    Hafta

    Konular

    Çalışma Malzemeleri

    1

    Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Uygulamaları

     

    2

    Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Uygulamaları

     

    3

    Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Uygulamaları

     

    4

    Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Uygulamaları

     

    5

    Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Uygulamaları

     

    6

    Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Uygulamaları

     

    7

    Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Uygulamaları

     

    8

    Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Uygulamaları

     

    9

    Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Uygulamaları

     

    10

    Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Uygulamaları

     

    11

    Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Uygulamaları

     

    12

    Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Uygulamaları

     

    13

    Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Uygulamaları

     

    14

    Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Uygulamaları

     

     

    KAYNAKLAR

    Ders Notu

     

    Diğer Kaynaklar

     

     

    MATERYAL PAYLAŞIMI 

    Dökümanlar

     

    Ödevler

     

    Sınavlar

     

     

    DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

    PROJE SUNUMU

    SAYI

    KATKI YÜZDESİ

    SUNUM - Danışman değerlendirmesi

    1

    % 40

    SUNUM - Jüri üyesi değerlendirmesi

    1

    % 30

    SUNUM - Jüri üyesi değerlendirmesi

    1

    % 30

    Finalin Başarıya Oranı

     

    100

    Yıl içinin Başarıya Oranı

     

     

    Toplam

     

    100

               

    DERS KATEGORİSİ

    Uzmanlık / Alan Dersleri

     

    DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

    No

    Program Öğrenme Çıktıları

    Katkı Düzeyi

    1

    2

    3

    4

    5

     

    1

    Matematik, fen bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme becerisi

         

    X

       

    2

    Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi,

           

    X

     

    3

    Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi

           

    X

     

    4

    Elektrik ve Elektronik Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi,

         

    X

       

    5

    Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi

         

    X

       

    6

    Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi,

         

    X

       

    7

    Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni

           

    X

     

    8

    Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi,

           

    X

     

    9

    Yasam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi,

         

    X

       

    10

    Mesleki ve etik sorumluluk bilinci,

           

    X

     

    11

    Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve is güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık,

               

    12

    Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak.

     

     

     

     

     

     

     

     

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Etkinlik

    SAYISI

    Süresi
    (Saat)

    Toplam
    İş Yükü
    (Saat)

    Haftalık Çalışmalar

    14

    15

    140

    Bitirme Tezi Yazımı

    2

    30

    60

           
           
           
           

    Toplam İş Yükü

       

    200

    Toplam İş Yükü / 25 (s)

       

    8

    Dersin AKTS Kredisi

       

    8

     

  • Syllabus
  • Ders İçeriği:

    Dersin içeriği ele alınan proje konusuna bağlı olarak değişiklik göstermekle beraber her proje şu ortak basamakları içerir: problem tanımı ve analizi, ilgili literatürün taranması, modelleme, tasarım, veri toplama, çözüm yönteminin belirlenmesi ve uygulanması, alınan sonuçların analizi, raporlanması ve sunumu.