Ders İçerikleri ve Ön Koşulları

<< Ders İçerikleri ve Ön Koşulları

TKL202 - Türk Dili 2

  • Dersi Veren Öğretim Elemanı:
    • Öğr. Gör. Emine Özlem Beyazkaya
  • DERS BİLGİLERİ

    Ders

    Kodu

    Yarıyıl

    T+U Saat

    Kredi

    AKTS

    Türk Dili 2

    TKL 202

    4

    2 + 0

    2

    2

     

    Ön Koşul Dersleri

    -

     

    Dersin Dili

    Türkçe 

    Dersin Seviyesi

    Lisans

    Dersin Türü

    Zorunlu

    Dersin Koordinatörü

    Dersi Verenler

    Öğr. Gör. Emine Özlem Beyazkaya

    Dersin Yardımcıları

    Dersin Amacı

    Öğrencilerin Türkçenin özelliklerini ve işleyiş kurallarını bilerek yazılı ve sözlü anlatımda doğru ve etkili kullanma becerilerini geliştirmek

    Dersin İçeriği

    Türkçenin sözvarlığı, edebi metinlerin incelenmesi, resmî yazışma ve bilimsel araştırma yazım kuralları ve uygulamaları, sözlü anlatım türleri ve uygulamaları

     

    Dersin Öğrenme Çıktıları

    Program Öğrenme Çıktıları

    Öğretim Yöntemleri

    Ölçme Yöntemleri

    1) Bilgilendirici ve kurgusal metinlerde konuyu, konuya bakış açısını ve ana düşünceyi anlamayı sağlamak,

    8

    1

    1

    2) Türkçenin anlatım olanaklarını kavramalarını sağlamak,

    8

    1

    1

    3) Bilgilendirici ve kurgusal metinleri anlama, yorumlama ve uygulama becerilerini geliştirmek,

    8

    1

    1

    4) Dilekçe, özgeçmiş, rapor, tutanak, iş mektuplarının yazışma kurallarını öğrenmelerini sağlamak,

    8

    1

    1

    5) Yazılı ve sözlü anlatım becerilerini geliştirmelerini sağlamak.

    8

    1

    1

     

    Öğretim Yöntemleri:

    1. Anlatım Yöntemi      2. Örnek Olay Yöntemi    3. Problem Çözme Yön.

    4. Tartışma Yöntemi          5. Gösteri Yöntemi       6. Grup çalışması

    Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri:

    1. Yazılı sınav       2. Çoktan seçmeli test         3. Boşluk -doldurma

    4. Doğru -Yanlış    5. Sözlü sınav                     6. Portfolyo 

     

    DERS AKIŞI

    Hafta

    Konular

    Ön Hazırlık

    1

    Tanışma, dersin içeriği ve işlenişi hakkında bilgi

    İlgili okumalar

    2

    Bilgilendirici ve kurgusal yazılar; metinde konu, bakış açısı, plan, ana fikir

    İlgili okumalar

    3

    Sözcük türleri, paragraf, anlatım biçimleri

    İlgili okumalar

    4

    Dilekçe yazımı, özgeçmiş hazırlama

    İlgili okumalar

    5

    Yazılı anlatım türleri: anı, gezi, günlük, mektup

    İlgili okumalar

    6

    Yazılı anlatım türleri: Makale, deneme, köşe yazısı, eleştiri

    İlgili okumalar

    7

    Rapor, tutanak

    İlgili okumalar

    8

    Ara sınav.

    İlgili okumalar

    9

    Bilimsel araştırma, özet çıkarma, not alma, kaynakça ve dipnot kuralları

    İlgili okumalar

    10

    Türkçenin sözvarlığı (yerli ve yabancı sözcükler, deyimler)

    İlgili okumalar

    11

    Türkçenin sözvarlığı (atasözleri, kalıp sözler, ikilemeler…)

    İlgili okumalar

    12

    Türkçenin söz dizimi ve semantik yönleri

    İlgili okumalar

    13

    Kurgusal anlatım türleri (roman, öykü, tiyatro)

    İlgili okumalar

    14

    Sözlü anlatım türleri

    İlgili okumalar

     

    KAYNAKLAR

    Kaynaklar

    Aksan, Doğan (1999), Anlambilim, Ankara, Engin yayınevi

    Aksan, Doğan(1987), Her Yönüyle Dil, Ana Çizgileriyle Dilbilim,3 cilt , Ankara

    Aksan, Doğan(1996), Türkçenin Sözvarlığı, Ankara, Engin Yayınevi

    Aksan, Doğan (2000), Türkiye Türkçesinin Dünü, Bugünü, Yarını, Ankara, Bilgi yayınevi

    Atay, Falih Rıfkı (2004), Çankaya, İstanbul, Pozitif yayınları

    Atay, Oğuz (2012), Bir Bilim Adamının Romanı Mustafa İnan,36.b., İstanbul,İletişim Yay.

    Atay, Oğuz(2013), Günlük,16. b., İstanbul, İletişim Yay.

    Boysan, Aydın(1997), Yollarda, Dünyadan Gezi Yazıları, 2. b., Ankara, Bilgi Yayınevi

    Çotuksöken, Yusuf (2007), Uygulamalı Türk Dili, İstanbul,Papatya Yayıncılık

    Kongar, Emre (2008), Kızlarıma Mektuplar Yaşamdan Satırbaşları, 45.b., İstanbul, Remzi Kitabevi

    Korkmaz, Zeynep ve diğerleri (1995), Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Ankara,           Yüksek Öğretim Kurulu Matbaası

    Özdemir, Emin (2008), Sözlü Yazılı Anlatım Sanatı Kompozisyon, İstanbul, Remzi Kitabevi

    Özdemir, Emin (1994), Yazınsal Türler, 2. b.,Ankara, Ümit Yayıncılık

    Tanpınar, Ahmet Hamdi (2004), Saatleri Ayarlama Enstitüsü, İstanbul, Dergah Yayınları

    Türkçe Ders Notları -TKL 202    (Haz. Bedri Selimhocaoğlu)

    Türk Dili,Yazılı Anlatım-Sözlü Anlatım (2009), (Ed.Nurettin Demir, Emine Yılmaz),Ankara, Nobel Yayın Dağıtım

    Türkçe Sözlük (2011), Türk Dil Kurumu Yayınları, 11. b., Ankara

    Yazım Kılavuzu (2009), Türk Dil Kurumu Yayınları, 26. b., Ankara

     

     

     

    MATERYAL PAYLAŞIMI 

    Dökümanlar

    Ders öncesi dağıtılan fotokopiler

     

    DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

    YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

    ADET

    KATKI YÜZDESİ

    Vize

    1

    50

    Finalin Başarıya Oranı

    1

    50

    Yıl içinin Başarıya Oranı

    50

    Toplam

    100

     

    DERS KATEGORİSİ

    Uzmanlık / Alan Dersleri

     

     

     

    DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

    No

    EE Program Öğrenme Çıktıları

    Katkı Düzeyi

    1

    2

    3

    4

    5

    1

    Matematik, fen bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme becerisi

    2

    Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi,

    3

    Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi,

    4

    Elektrik ve Elektronik Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi,

    5

    Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi,

    6

    Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi,

    7

    Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni,

    8

    Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi,

    x

    9

    Yasam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi,

    10

    Mesleki ve etik sorumluluk bilinci,

    11

    Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve is güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık,

    12

    Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak.

     

     

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Etkinlik

    SAYISI

    Süresi (Saat)

    Toplam İş Yükü (Saat)

    Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati)

    15

    2

    30

    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

    15

    1

    15

    Ara Sınav

    1

    2

    2

    Kısa Sınav

    -

    -

    -

    Ödev

    1

    1

    1

    Final

    1

    2

    2

    Toplam İş Yükü

     

     

    50

    Toplam İş Yükü / 25 (s)

     

     

    2

    Dersin AKTS Kredisi

     

     

    2

     

     

     

  • Syllabus
  • Ders İçeriği:

    Türkçenin sözvarlığı, edebi metinlerin incelenmesi, resmî yazışma ve bilimsel araştırma yazım kuralları ve uygulamaları, sözlü anlatım türleri ve uygulamaları